Referat af møde med foreningerne i Taps 17. feb. 2009
Fremmødte
- Borgerforeningen: Torben R. og Poul J. Ulrik P. kom senere
- Idrætsforeningen: Tommy J. og Rikke R.
- Seniorklubben: Margit og Ejler B.
- Badmintonklubben: John og Erik J.
Ordstyrer: Torben R. Referent: Rikke R.
Kommende aktiviteter i de forskellige foreninger:
Borgerforeningen
- Lars E. står for fastelavn 22/2
- Steen B. står for fællesspisning 1/3
- Else S. står for Dilletant 21/3. Madholdet står for arrangementet (mad m.m.)
- Oprydningsdag 18/4
- Rundvisning TV Syd 22/4. Tilmelding Nødvendig
- Vinsmagning 15/5
- Sankt Hans (Per/Lisbeth, Allan/Rikke, Niels/Helle, Annbeth/Lars står for arrangementet)
- Ulrik står for noget musikarr. Til efteråret (16/10)
Pia Larsen har lavet en manual til fællesspisning. Den er meget overskuelig.
Steen B. har lavet et fælles ”logo” som der er enighed om vi alle vil bruge ved annoncering. Kan sagtens bruges sammen med foreningens eget logo. TAPS.DK
BYPARK
- Tommy blev tovholder på den fysiske del af projektet
- Der er ca. 75.000 allerede. Har søgt om flere penge i Landsbypuljen. Skal godkendes af kommunen inden det er gået igennem.
- Ulrik P. vil arbejde videre med at få jordvolden fjernet. Erik J. vil gerne modtage jorden, Hvis muligt.
- Torben R. står for at gøre Krolfbanen klar. Margit og Ejler har kontakt med Christiansfeld Krolfbane som står klar til at komme op og hjælpe når Torben R. er færdig med jordarbejdet.
- Der blev snakket lidt om det praktiske i forbindelse med udlejning af køller m.m. Skal det gå gennem købmanden eller andet. Det tager vi op igen nå vi nærmer os.
- Erik J. har noget lærk der skal fældes som vi gerne må få hvis vi mangler det i forbindelse med pladsen.
- Idrætsforeningen vil gerne have Krolf under sig, Da det jo er en fysisk aktivitet. Der er blot ingen i bestyrelsen der kender noget til sporten. Margit vil gerne stå for det. Så sørger TUIF for en kontaktperson i bestyrelsen. Mere om det når vi nærmer os.
- Hvordan med vedligehold af banen?????
Taps ungdoms og idrætsforening:
- Vi vil i år afprøve flere enkeltstående arrangementer.
o Fællesmøde ang. Sommerfest. Alle som har ideer samt lyst til at hjælpe er velkommen. 24/3
o Familie udendørs idrætsdag 24/5
o Petanque aften 9/6
o Aktivitetsdag 27/9 (DGI kommer med gymnastikkaravanen + 2 instruktører)
o Aktivitetsdag 15/11
- Cykelholdet fortsætter. Senere rykker de i stedet ud mandag aften
- Oldboys og syvmandsfodbold fortsætter som tidligere
- Opstart af ”sjov med bold” for børnehavebørnene. (Allan R)
- Opstart af damefodbold (Stig)
- Allan R. og Lars J. snakker om at planlægge enkelte cykeldage for børnene.
Badmintonklubben:
- Ingen yderligere aktivitet. Fortsætter som de plejer
Seniorklubben:
- Masser af aktivitet. Mellem 18 og 30 deltagere pr. gang afhængig af aktiviteten.
Hvad gør vi med tilflyttere?
Borgerforeningen har udarbejdet en standard procedure.
- Velkomstbrev
- Udviklingsplan
- Info om hjemmeside
- Formand Ulrik P. hilser personligt på.
Ejler informerer
- Ang. Sommerfesten. Der skal være plads til 20 biler på skolens p-plads.
- Svend Åge er sygemeldt. Kolding kommune rengør køkkenet i forbindelse med kommende arrangementer.
Ved foreningernes møder afholdt i seniorhuset tager vi frit af øl/vand/ te og kaffe. Læg blot en seddel og Ejler sender en regning.
Næste møde afholdes i uge 33. Borgerforeningen indkalder hertil.
Tak til alle for god ro og orden
Tak til Margit for fastelavnsboller og kage.